maandag 25 mei 2015

Misschien iets teveel hooi op m'n haaknaald

Je hebt van die mensen die keurig met een project beginnen en hem afmaken. Niets tussendoor, heel overzichtelijk...keurig. Soms wou ik dat ik zo was. Vandaag bijvoorbeeld. Ik kreeg van een vriendin de vraag wanneer ik weer een blogje ging schrijven. Ik dacht: Goed idee. Het is alweer een tijdje geleden. Laat ik eens fotograferen waar ik allemaal mee bezig ben. Nou! Dat was even schrikken :) Welkom in mijn op dit moment onoverzichtelijke brein......

Allereerst de Lentedeken! Ik ben echt blij dat ik de Cal 2014 uit elkaar gehaald heb en het garen opnieuw heb gebruikt. Ik word zo vrolijk van deze grannystripe!


Ook de deken voor zoonlief schiet lekker op. Ik ben bijna door de tweede serie bollen heen...


Nu de dagen weer wat warmer en zonniger worden (behalve vandaag, hihi), leek het me leuk om ook met een Zomerkrans te beginnen. Dat project staat momenteel even op een laag pitje, omdat het wel heel snel ging en het is tenslotte nog lente. Maar hij wordt leuk! (Hoop ik)


Verder krijg ik maandelijks een nieuwsbrief van Wolplein.nl waar je de zogenaamde 'Opsteker van de maand' krijgt. Een brei-of haaksteek. Vorige maand was dat de ...... (Ben het even vergeten, haha. Kom er volgende keer op terug) Maar goed. Je moest een raster haken en met katoen en een dunne haaknaald en daarna met dik katoen en een dikkere naald in dat raster haken. Ik ben nog bezig met het raster, maar hou jullie op de hoogte...


En last but definetly not least, het project waar ik lichtelijk gek van word: De Takelwagen. Uit het boekje 'Autootjes Haken' van Christel Krukkert. Die had ik een aantal maanden geleden gekocht en zoonlief beloofd dat ik iets eruit zou haken voor hem. Belofte maakt schuld. Maar het is me daar een werk! Heb vandaag het grootste gedeeltje afgemaakt, gevuld en dichtgehaakt, maar dan moeten nog de bumber, de grill, de koplampen, de voorruit.... Je snapt het al: duurt nog wel even :)


Zodra die af is, volgt er een fotoblogje!

Nou, ik geloof dat mn hoofd weer iets rustiger is en dat ik mn haaknaald maar even neerleg, hihi. Even kopje thee maken en diep ademhalen. 

Fijn dat jullie er waren en tot de volgende keer!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten