dinsdag 13 januari 2015

Kleur op regenachtige dagen

Na alle feestdagen is het weer tijd voor rust, voor ruimte. Ruimte in mn huis betekent ruimte in mn hoofd. We hebben alle meubels verschoven, nieuwe raambedekking opgehangen en nu is er meer licht, meer ruimte in de woonkamer. Heerlijk! En in alle regen van de afgelopen dagen is het tijd voor kleur, voor vrolijk, voor lente? Alvast een beetje 😊

Na het lezen van Attic24 kreeg ik inspiratie om een lentekrans te maken. Ik wilde het vorig jaar ook al, maar het kwam er niet van. Ik wist niet precies hoe ik moest beginnen, maar had nog een patroon liggen die ik aan kon passen. Maar eerst natuurlijk kleuren uitzoeken! Na een tijdje wikken en wegen heb ik gekozen voor de volgende kleurencombinatie:


De eerste stap is een lange 'sjaal' van vasten te maken, dus daar begon ik enthousiast mee. Eerst de kleur van de zon...


Helaas bleek na enkele toeren dat ik te weinig lossen had gehaakt en paste hij niet om de krans heen. Afhalen dus maar weer en overnieuw beginnen met wat meer lossen. Dat paste en toen ging het aardig snel...


En natuurlijk was ik erg nieuwsgierig hoe het om de krans zou lijken, dus even doorhaken tot ik alle kleuren een keer had gehad en spelden maar....


Het is nog niet helemaal recht en ik weet nog niet of ik helemaal blij wordt van de kleurencombinatie, maar ik ga nog even door en kijk dan nog een keer. Het haken van vasten met katoen is in elk geval super en schiet lekker op 😊

Verder schiet het derde kleine grannykussen lekker op, heb ik op Pinterest een mooie bloemengranny gevonden en uitgeprobeerd, die misschien wel in een grannydeken gebruikt gaat worden en is de Cosydeken al langer dan 1.30 m. Genoeg op de haaknaald staan dus 😊

Leuk dat jullie langskwamen en ik hou jullie op de hoogte!!




1 opmerking:

  1. Ziet er vrolijk uit José........het gaat vast mooi worden.

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen