dinsdag 12 november 2013

Mijn 'Schoenenwinkeltje'




Kerstkriebels komen bij mij altijd al vroeg. Vaak is het nog zomer als de eerste kerstideeën op komen borrelen en ik zin krijg in warme chocolademelk en kerstmuziek bij de kerstboom. Gelukkig kan ik ook heel goed van de zomer genieten, maar dat weerhield me er afgelopen zomer niet van om alvast een prachtig winterboek van Tilda aan te schaffen: Winterwonderland.


Er staan een heleboel mooie ideeën in dit boek, waaronder de matroesjka's, maar hetgeen waar ik meteen verliefd op werd, was het laarsje.......


En dus ging ik daar natuurlijk meteen mee aan de slag! Het eerste exemplaar werd er één zonder lintje, zoals in het boek beschreven stond, maar ik vond ze eigenlijk heel erg leuk als sleutelhanger! Een idee was geboren :)


En dan kan hij natuurlijk ook dienen als tashanger!


Op een gegeven moment wilde ik meer laarsjes gaan maken, maar ja, wat moet je ermee? :) Zo is het idee van het 'Schoenenwinkeltje' geboren. Ik was altijd al geïntrigeerd door letterbakken, met bijvoorbeeld vingerhoedjes erin. Het leek me een leuk idee om zoiets te maken, maar dan met de laarsjes. Dus toog ik naar de Xenos en de Praxis en ging aan de slag....


Hoe het er nu uitziet, verklap ik nog niet (alhoewel veel van jullie hem al hebben gezien, hihi), want het wordt namelijk ook het verkoopdisplay voor de kerstfair van 14 december aan staande die wordt georganiseerd door de Evangelische Boekwinkel. En dat moet natuurlijk nog wel een beetje een verrassing blijven. 

Die fair zorgt er wel voor dat er een deadline in zicht is, dus vond ik dat ik elke dag minstens 1 laarsje of schaatsje, zie hieronder, moest maken. Helaas is dit de afgelopen 4 dagen niet gelukt :), maar ik had al wat in het voren gewerkt, dus lig ik nog enigszins op schema. Ik houd jullie op de hoogte!


De schaatsjes zijn echt een favoriet van me. De nieuwe exemplaren krijgen een lintje, zodat ze in de kerstboom kunnen. Mijn schoonvader heeft al 17 ijzers voor me gedraaid, dus ik kan aan de slag!!
Jullie ook??



2 opmerkingen:

  1. Ziet er heel erg leuk uit Jose.
    Groetjes Jantina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je al weet José ben ik natuurlijk helemaal fan van de schaatsen, ze zijn toch zo ontzettend mooi. Nu nog een volle schoenenwinkel, maar dat gaat wel goed komen.
    Liefs: Dineke

    BeantwoordenVerwijderen