vrijdag 1 november 2013

Drieluik??


Twee jaar geleden wilde ik heel graag weer iets doen met patchwork. Ik had alle blokken voor mijn samplerquilt af en had zin in iets nieuws. Nog niet weer een quilt, maar een iets kleiner project. Ik had enkele weken daarvoor een memobord gemaakt van stofjes, lintjes, knoopjes en een canvasdoek en dat idee vond ik erg leuk. Dus besloot ik een quiltblok te vergroten en op een canvasdoek te nieten. Ik koos toen voor het blok 'friendshipstar', omdat ik die bij de herfst vond passen. Het resulltaat vond ik zo leuk dat ik besloot het jaar erop er weer een te maken. Dat was er niet van gekomen, dus stond hij dit jaar op de planning. Deze keer koos ik voor het blok 'maple leaf', mooie grote bladeren in weer dezelfde stofjes. En toen mijn man ze naast elkaar zag, zei hij: 'Eigenlijk moet er nog een derde bij.....'. Tja, ik zou zo zeggen: volgend jaar! :)

De Herfstkrans waar het mee begon....


Het verhaal van de herfstbladeren :)

Het eerste blaadje...


Je voelt hem aankomen :)  Twee blaadjes!


En inderdaad.... Drie blaadjes!


En toen moest er een keuze gemaakt worden op welke manier hij in elkaar genaaid werd. Bedankt voor jullie hulp!! 

En dit is hem uiteindelijk geworden.....


Ik ben er erg blij mee, hij is echt 'herfstig'. En tja... Zo zien ze er naast elkaar uit: (toch nog een derde erbij??)


Fijn weekend!!

1 opmerking:

  1. Super José nu de derde nog ........heb je een drieluik. Er was toch iemand.......dacht ik...... die dat wel mooi zou vinden. In het echt ziet het er nog mooier uit.....wat een talent.

    BeantwoordenVerwijderen