zaterdag 8 maart 2014

Oeps, foutje!



Ik hoop niet dat iemand na het lezen van m'n vorige blog meteen aan de slag is gegaan met de rippledeken, want ik heb een foutje in de beschrijving gezet! Sorry! Ik ben namelijk niet begonnen met 133, maar het dubbele, dus 266 steken. Hoe dit kan? Ik zal het uitleggen :)

Als ik het goed heb, is het aantal lossen waar je mee begint, de som van 29+ een veelvoud van 16 (check dit alsjeblieft in het patroon, hihi). Nou raak ik vaak in de war bij het tellen, dus gebruik ik speldjes om de zoveel steken. Aan het einde kan ik dan zo de speldjes tellen en vermenigvuldigen met, ik dacht dus 16. Maar wat wil nu: ik had niet zoveel speldjes, dus heb ik ze om de 32 steken geplaatst....... Vandaar de telfout. 

En dan nog iets.... Nog een foutje :) Ik was zo ontzettend enthousiast bezig, dat ik blijkbaar steeds losser ben gaan haken! Dit is lichtelijk een schaammomentje, want ik ben begonnen met een breedte van 1.18 en zat onderhand op 1.36!! Niet best. Maar ik doe niet gauw aan uithalen, dus op advies van een medehandwerster ben ik strakker verder gaan haken met een dunnere naald en dat lijkt te helpen gelukkig. Ik hoop volgende week te melden dat de deken weer iets minder breed is :)
Ben er nog steeds heel blij mee trouwens! Zit nu heerlijk in de tuin te bloggen en te haken en het is echt genieten.....


Ook de andere projecten schieten lekker op! De stimulering van het nieuwe kussenpatroon van Attic24 helpt goed :)

Ze zeersterrentas is op 1/3 van het aantal grannies.....


Het kleine grannykussen.....


En gisteren weer twee nieuwe toeren (halve stokjes en stokjes) gekregen voor de CAL, dus ook daar rustig aan mee bezig. Niet te snel, anders duurt het veel te lang voor het weer vrijdag is :D


Ik wens iedereen een heerlijk lenteweekend toe met veel handwerkplezier!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten