vrijdag 10 april 2015

Een deken op bestelling

Eigenlijk haak ik nooit iets op bestelling. Zodra er druk achter zit, is de lol er bij mij toch een beetje vanaf. Toch heb ik deze bestelling toch maar aangenomen. Hij kwam namelijk van zoonlief (5). Hij had een zeer vastomlijnd idee over de kleuren (blauw, groen en natuurlijk oranje, z'n lievelingskleur) en na een tijdje doorvragen, kwamen we er qua patroon ook uit :) Wilde meneer een gaatjesdeken (grannystripe) of een strependeken (alleen stokjes) of toch liever golfjes (ripplesteek)? Hij wilde graag golfjes. Mèt bootjes. Dat wordt nog even nadenken, maar komt vast wel goed. 

Ik wilde eerst via internet Stylecraft bestellen, maar vond het toch prettig om een van de plaatselijke garenwinkels te steunen. Als het dan ook acrylgaren moest zijn, zou het Bravo worden. Daar heb ik ook de RozeRippleDeken van gemaakt. Maar nu kwam zuslief deze week met een ander soort garen op de proppen. Namelijk New Cancun van Katia. Het is een mix van acryl en katoen en qua prijs prima te doen. Vandaag naar de garenwinkel en het garen is inmiddels goedgekeurd door zoonlief, haha en haakt ook lekker.


Hij had ook al de kleurenvolgorde bepaald, nl: blauw, oranje, groen, blauw, oranje, groen.... Dat heet een patroon, mama, zei hij. Prachtig :)

Ik ben nu naar Attic24 gegaan voor het ripplepatroon. Hij is een beetje anders dan die van mijn roze deken, met meer golfjes, maar dat past wel. Eerst een lange rij lossen met haaknaald 5 (213)...


En dan verder met haaknaald 4. De eerste golf...


Na de eerste toer wilde ik verder met blauw, maar nee, het moesten dunne golven worden. Tja, het is zijn deken, dus..... :)


En toen de groen, zoals geïnstrueerd.....


Zover ben ik op dit moment. Het is weer erg leuk om golvend te haken en het voelt fijn om een deken voor zoonlief te maken.

Leuk dat jullie langskwamen en veel creativiteit toegewenst! Fijn weekend!

Ps: ik ben goed beziggeweest: het derde kussen is in elkaar gehaakt! Vandaag naar de stoffenwinkel geweest, dus hopelijk wordt de volgende blog weer een 'Project.... voltooid!' :)





1 opmerking:

  1. Wordt mooi José.......ik had wel verwacht dat je er meteen mee ging beginnen.......gelijk heb je.......en met naald nr 4 gaat het toch ook lekker snel zo te zien......

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen