maandag 20 april 2015

Project 'Grannykussen 3' voltooid?!

Op moment van schrijven is het maandagmiddag. Buiten schijnt het zonnetje heerlijk en binnen spelen twee vrolijke jongetjes, zoonlief en neefjelief. Het doel van vandaag qua handwerken? Het derde kussen afmaken! Vanochtend al vol goede moed begonnen met het in elkaar haken en naaien van het buitenkussen en die is af! Nu is het plan om vanavond mijn naaimachine onder ogen te komen (spannend) en het binnenkussen te naaien. Alle materialen zijn aanwezig...


Ik kan dus niet zeggen of dit blogje vandaag de lucht in gaat of toch morgen.....

Terwijl ik aan het haken was vanochtend vroeg ik me af wanneer deze kussenliefde eigenlijk begonnen was. Mijn eerste zelfgehaakte kussen was het Bloemenkussen van Attic24...


Die was af op 26 oktober 2013. Wat was ik blij :)

Daarna begon het gebreide kussenavontuur. Ik weet niet of jullie het je nog kunnen herinneren, maar dat was niet zo'n geweldig succes. Het idee was om een patroon van Arne en Carlos te gebruiken. Eerst met probeerkleurtjes en toen het echte werk. Het kostte een paar pogingen, eerst met normale naalden, toen met de rondbreinaald en toen toch maar weer terug naar de gewone naalden. Ach, het uiteindelijke resultaat was best grappig vond ik. Maar niet voor herhaling vatbaar, haha



Tja, en toen begon het grannyavontuur waar ik eigenlijk nog steeds niet zat van ben. Ik kon in de archieven geen foto's vinden van het allereerste begin, maar ik schrijf voor het eerst over het eerste, roze kussen in december 2013. Nog steeds erg blij mee!


Het tweede kussen duurde iets langer om te maken, omdat ik met heel veel projecten tegelijk bezig was, maar uiteindelijk zag die het levenslicht nog net in 2014 :) 


En toen begon het project: 'A mini-granny a day'. Elke dag een granny haken en dan zo na drie maanden genoeg hebben voor een kussen. In de praktijk kwam het er vaak op neer dat er ingehaald werd, maar op de einddatum had ik er 84 klaar! Nu maar hopen dat ik vanavond een mooie foto kan plaatsen van een kussen die klaar is, hihi.

Nou, het is ondertussen zaterdagavond! Hahaha... Maar.... Hij is klaar!! Ik zag de hele tijd op tegen m'n naaimachine, maar het moest vanavond toch maar gebeuren....en het lukte! Zelfs zonder verwensingen, hihi. En zo lukte het om vanavond het binnenkussen te maken....



Gehaakte hoes erom en Tadaa!!


En natuurlijk ook even alledrie op de foto :)


Prachtig bij de rozen die ik vorige week van lieve vrienden kreeg. Ik ben blij! 

Trouwens, het idee voor het vierde kussen is er ook al :) Ik wilde graag een groene deze keer. Helaas kon ik bij Catania eerst niet de goede kleuren vinden. Gelukkig kreeg ik van de goede Sint een kleurencombinatie en daar ga ik binnenkort maar eens mee aan de slag. Het eerste vierkantje is intussen klaar...


Het is even wennen voor me, maar hij past wel in het geheel geloof ik. Nou, benieuwd of het vanavond gaat lukken!!! Hahaha....euh..nee dus :)

Leuk dat jullie er waren! Fijne zondag en tot de volgende keer!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten