woensdag 18 maart 2015

Even een tussendoortje: het einde van de Cal 2014

Nee, nu even geen 'Project .... voltooid!!' Het einde van deze deken is iets definitiever :) 

Na de Cosydeken viel ik even in een haakgat. Ik wilde wel iets haken, maar wist niet wat, ben toen dus maar verder gaan werken aan het Tilda-schilderij (die bijna af is!!) Na een paar dagen pakte ik de Cal-deken er weer eens bij. Weten jullie nog? De deken waarvan ik elke week een paar toeren kreeg om te haken. Eens kijken in de archieven of er nog een mooie foto van is....


Het was even zoeken :) Ik heb er vorig jaar juni nog aan gewerkt, maar had in de herfst en begin winter niet zo'n zin in voorjaarskleurtjes, dus heb ik hem opzij gelegd. Afgelopen week kwam hij dus tevoorschijn, maar ik werd er niet blij van. Wel van de kleurtjes, maar niet van de deken zelf. Hij is niet recht (of was, moet ik ondertussen zeggen) en hij ging ook niet worden wat ik ervan verwacht had. Ik vond de steken niet erg leuk om te haken, behalve de Starstich en we gingen geen nieuwe meer leren, alleen degenen die we wel geleerd hadden, herhalen. Beetje jammer, vond ik. Maar ja, wat doe je dan....?


Inderdaad, uit elkaar met die handel! Haha, ik ben niet zo van het uit elkaar halen van handwerk, maar ik dacht: ik ga hier toch niet mee verder, maar heb geen zin om een halve deken rond te laten slingeren. En restjes garen zijn altijd handig. Maar ja, ik had van elke kleur 5 bollen gekocht, wat te doen??


Dit was een eerste idee. Ik heb deze granny op Pinterest gevonden en wilde hem heel graag maken. Eerst met katoen geprobeerd, maar ik vind dat Catania geen mooie kleur geel heeft. De kleuren van dit Bravo-garen kloppen wel, maar ik vind de granny mooier als hij ook een beetje glanst. Dus dit project gaat waarschijnlijk niet door. Een ander idee kwam eergisteren opzetten, toen ik met het uithalen begon. 


Grannystripe!! De enige steek uit de Cal, die ik wel graag haakte. Waarom niet een hele deken daarmee? Attic24 had natuurlijk een patroon en na 212 lossen gehaakt te hebben, kon ik aan de slag. Ben erg blij met het vrolijke resultaat...


Ik hou jullie op de hoogte van deze lente-deken. Leuk dat jullie langskwamen en tot gauw!! 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten