donderdag 26 maart 2015

The Farmer's Wife Sampler Quilt

Terwijl ik met mijn eerste quilt bezig was, kwam ik erachter hoe leuk ik het vond en vind om quiltblokken in elkaar te naaien. Gewoon, traditioneel met naald en draad in de hand een blok te zien groeien, ja, daar word ik echt blij van! 

Na het maken van de verschillende patchworkschilderijen, kreeg ik toch wel weer zin in een groot project. Gelukkig hebben we tegenwoordig Pinterest :) en na een aantal keer zoeken op 'quiltblokken', kwam ik steeds de naam Farmer's Wife Quilt tegen. De verschillende blokken die ik te zien kreeg, zagen er mooi uit, dus ik besloot even te gaan googlelen en het volgende boek kwam uit de zoekopdracht:


Een boek uit Amerika bestaande uit verhalen van boerenvrouwen uit de jaren 20 van de vorige eeuw met bijbehorende quiltblokken, uitgezocht door de samenstelster van het boek. Aangezien ik wel van een beetje geschiedenis houd en de quiltblokken er erg mooi uit zagen, besloot ik me te wagen aan dit project. Het duurde wel even voor dit van de grond kwam, want eerst moesten de mallen uitgeprint worden (106 stuks) ....


En ik moest natuurlijk stofjes uitzoeken :) De originele quilt is gemaakt met erg donkere tinten, op Pinterest had ik blokken gezien in erg vrolijke stofjes met stipjes en van alles, maar ik wilde hem een beetje romantisch maken. In de stoffenzaak kwam ik uiteindelijk tot deze 10 stofjes voor de eersten van de 110 blokken. Niet te roze, wel met bloemen....


De volgende dag ben ik meteen enthousiast begonnen met het eerste blok en ondertussen heb ik er al 3 af! 

Attic Windows


Autumn Tints


Basket


Aangezien ik er nog wel een aantal moet (107 hihi) wordt dit wel een langlopend project. Ik hou jullie op de hoogte steeds als ik weer een aantal blokken af heb. 

Leuk dat jullie langskwamen, hopelijk worden jullie geïnspireerd om ook lekker aan de slag te gaan!!








1 opmerking:

  1. Ooohhhhhh.....José......prachtig....wat een super leuke stofjes. Dit gaat vast weer iets heel moois worden.

    liefs: Dineke

    BeantwoordenVerwijderen