maandag 9 maart 2015

Project 'Kleedje' voltooid!!

Het kon ook eigenlijk niet anders: De vrolijke lentekleurtjes hebben gewonnen! Het haken ging lekker, het patroon was goed te doen, dus het kleedje is als eerste klaar in mijn 'Week van voltooiing'. Nou ja, week..... Aangezien over twee dagen die week al voorbij is, noem ik het maar 'Weken van voltooiing', hihi. Nu moet ik wel helemaal eerlijk zijn. Hij is nog niet helemaal klaar, omdat hij nog ligt te drogen. Maar de avondfoto's worden niet heel erg mooi, dus de foto van het kleedje op een tafeltje houden jullie van me tegoed :)

Eerst even van de kleurtjes genieten...


Het begon met een foto in een tijdschrift...


Maar ja, één kleur was niet echt een optie en ik wilde met iets dikker garen en een dikkere haaknaald haken, dus werd het Cataniakatoen en haaknaald nummer 2. Bij het begin beginnen, op woensdag...


Op vrijdag...


En op zaterdag...


En vandaag af, zonder te spannen...


Ja, dat spannen. Nog nooooit gedaan. Er werden in het tijdschrift enkele regeltjes aan gewijd, maar ondanks dat ik het algemene idee wel begreep, voelde ik me er niet helemaal zeker over. Gelukkig waren op zaterdagmiddag enkele van mijn kleuren op en moest ik, wat vervelend nou :), naar de garenwinkel. Daar kreeg ik naast mijn bolletjes katoen ook advies over het spannen en kon ik er vanmiddag mee beginnen.

Men neme een matras, een handdoek, spelden, een lineaal en het natgemaakte kleedje. En spelden maar...


Vanuit het midden werken en eerst de bloem vastzetten, kreeg ik als tip...


Daar werd ik al best blij van, maar toen de rest nog. Het kostte best wel tijd om al die speldjes te spelden, beetje last van mn rug, maar ben erg blij met het resultaat...


Hij ligt nu te drogen en ik hoop dat hij morgen droog is. Spannend!!

Nou, dat was m'n kleedje, jaja. Ben erg tevreden met het resultaat. Vanavond weer verder met het volgende project in de 'Weken van voltooiing'. Haha, klinkt allemaal wel erg gewichtig. Maar ook wel lekker, al die voltooide projecten. Ben benieuwd wat ik jullie in mijn volgende blog kan laten zien!

Leuk dat jullie langskwamen! Fijne, creatieve week toegewenst!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten