zondag 22 maart 2015

Project 'Tilda-Tulpen-Patchworkschilderij' voltooid!!

Het is zover! En ik ben blij!! Ik vind dat hij zooooo mooi is :) Op dit moment van schrijven wacht ik nog op manlief om hem op te hangen, zodat ik de laatste foto's kan maken, maar een paar fotootjes kijken van de weg erheen, is ook wel leuk, dacht ik zo...

Op 10 februari begon het met stofjes uitzoeken, patroon tekenen en mallen maken...




Op 13 februari begonnen met het 1e blok...


Op 16 februari met het tweede blok...


Op 2 maart waren er 3 blokken klaar.


Daarna begon ik de twijfelen aan mijn keuze voor het vierde stofje. Die was eigenlijk te roze (ja, je hoort het goed :) ) Gelukkig heb ik ondertussen een redelijke voorraad Tildastofjes verzameld en werd er snel een vierde stofje gevonden.

Op 15 maart waren alle vier de blokken klaar. Even kijken in elke volgorde ze in elkaar genaaid gaan worden...


En ja, ik heb er deze keer voor gekozen het schilderij op de punt te zetten, zoals dat in quilttermen heet :) Toen werd het tijd voor de naaimachine, grrr... Ik heb een haat/liefde-verhouding met de machine en het ging dus ook niet zonder slag of stoot (lees: gezucht en gescheld) hihi. Maar het is helemaal goed gekomen. Voor de rand (de zijkant) koos ik voor het volgende stofje...


En het werken met de tacker was ook weer leuk :)


Op dit moment, 14.00 uur precies gaat manlief aan de slag met hamer en spijker en......het schilderij hangt!! 

Dus.... Tadaaaaaaaaaah!!!!


Nou, nu alleen het kussen nog. Ben bang dat we daar nog even op moeten wachten, want de Lente-deken trekt heel erg en ik ben ook met een ander stofjes-project begonnen, maar daarover later meer :) Leuk dat jullie een kijkje kwamen nemen en tot de volgende keer!!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten